lördag 26 juni 2010

Underbara midsommar

Ja då var midsommar över... Men så trevligt vi haft det.
och vilket underbart väder..
Gårddagen började med lunch ute på Djurön tillsammans med Alexs familj, faster, kusin, farmor och morfar & Tyra.
Där sken solen och värmde på, alla lekte med fina Emilio.
Runt 3-tiden begav vi oss alla till Ängen. Där hade barnen klätt midsommarstången och det bjöds på fiskdamm, lotteri, lekar och dans kring midsommarstången.
Vi alla nöjde oss med att sitta bredvid och äta jordgubbstårta.
Men Nadja och Emilio var duktiga och var med och dansa en stund :) *mys*
Vi gick sedan tillbaka, grabbarna började då med sin crocket match och en del av tjejerna gick en sväng med Emilio som somna gott i vagenen.

Vid 6-tiden åkte jag och Alex vidare, nu for vi till Östra Stenby och till min mormors land.
Där var mamma, syster, Jonas, mormor såklart, Morbror med familj och sedan kom Amanda, David, Maria och John.
Vi grillade och spelade kubb och drack en massa snaps :)
Hela dagen var helt underbar. Tack allesammans.

Idag sola vi en stund på landet och alla barnen spelade kort.
Sedan blev de mat och jag & Alex begav oss hemåt och packade upp allt.

Rensa lite i garderoberna..
På kvällen nu gick Alex och jag ner på stan och käka och sedan åkte vi till Jursla och hängde med Alexs familj och släkt.
Älskar midsommar.

Nu ska vi mysa i soffan lite...
Nedan bjuds på lite bilder från midsommar, Glömde dock ta kort på mormors land :(
Ciao!


Söta Emilio

Min fina älskling

Jag :)

Vi <3

Nadjas fina och GODA tårta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar